FELÇ FİZİK TEDAVİ İLE İYİLEŞİR Mİ?

İik 2 Ay Çok Önemli

Beyinde meydana gelen damar tıkanması ya da kanamasının ardından oluşan felç fizik tedaviyle iyileşir mi?

Felcin ardından meydana gelen güçsüzlük hissi, hastanın bazı organlarını kullanamamasına neden olmaktadır. Bu rahatsızlıktan mustarip olan hastalar, fizik tedavi ve rehabilitasyon uygulamalarından faydalanarak günlük yaşama daha kolay adapte olabilmektedir.

Felcin akut döneminde fizik tedavi ve rehabilitasyon uygulamaları, hastanın sıradan aktiviteleri yapabilmesini sağlamak için ideal bir tedavi yöntemidir. Felcin fizik tedaviyle iyileştirilmesinde hastanın içinde bulunduğu duruma has bir tedavi planı oluşturulur ve yürütülür. Fizik tedavinin felç hastalarına uygulanmasındaki temel amaç, hastanın fiziki kayıplarını en aza indirmek ve ona yaşam gücü vermektir. Bu çerçevede felç fizik tedaviyle iyileşir mi?

İnme, Felç Fizik Tedaviyle İyileşir mi?

Herhangi bir cerrahi müdahale olmaksızın yapılan kuru iğneleme, kas ağrısı spazmlarının yok edilmesi için kullanılan bir tedavi metodudur. Kıl kadar ince olan iğneler, spazm olan kaslara batırılır ve spazmın çözülmesi sağlanır. Tıptaki adı intramuskuler stimulasyon (ims) olan kuru iğneleme, kronikleşmiş kas ve iskelet sistemi bozukluklarının tedavisinde kullanılır.

Kuru İğneleme Uygulaması Nasıl Yapılır?

Kaslarda meydana gelen kasılma, ağrı ve spazm; kasa ya da kas grubuna iğne batırılarak uygulanır. Eğer ağrılı alan genişse iğne sayısı artar. Bundan başka ağrı, tekrarlıyorsa ya da kronik bir hal aldıysa hem seans sayısı hem de kullanılan iğne sayısı artar.

Kuru İğneleme ile Akupunktur Arasındaki Fark Nedir?

Kuru iğneleme tedavisi, akupunktur tedavisine benzese de akupunkturdan farklı bir tedavi şeklidir. Akupunktur tedavisinde iğneler belirlenmiş noktalara 20 dakikalık bir süre uygulanırken kuru iğnelemede iğneler spazm olan ya da spazm olma ihtimali bulunan kaslara uygulanır.

Kuru İğneleme Tedavisinin Uygulama Bölgeleri

Kuru iğneler, herhangi bir ilaç ya da solüsyon içermez. İlaç kullanılmadığı için ilaç kaynaklı alerji ya da yan etki riski de yoktur. Kas romatizması adı verilen miyofasyal ağrılarda da kullanılan kuru iğneleme;

• Baş, boyun, omuz ve sırt ağrısı

• Bel ağrısı

• Tenisçi ve golfçü dirseği

• Ağrı veren kas spazmları

• Sık bir şekilde bilgisayar kullananlarda meydana gelen ağrılar

• Duruş bozukluklarına bağlı ağrılar

• Kasık çekilmesi

• Tendinit

• Diz ağrısı

• Kalça ağrısı

• Topuk ağrısı

• Sporcu yaralanmaları

• Çene eklemi ağrısı

• Travma sonrası omurga ağrıları

• Disk hastalıkları

için tercih edilir.

Kuru İğnelemede Yaş Sınırı Var mıdır?

Kuru iğneleme tedavisi, 15 yaş üzeri herkese uygulanabilir.

Kuru İğneleme Tedavisinin Seans Sayısı ve Aralıkları

Ağrılı ya da spazmlı bölgenin büyüklüğü, ağrının şiddeti ve süresi, tedavinin süresini ve seans sayısını belirler. Tedavinin seans sayısı 3 ile 6 arasında değişebilir. Duruma göre bir seans da yeterli olabilir. Ağrının durumuna bağlı olarak kuru iğneleme 8-10 seans da uygulanabilir.

Neden Kuru İğneleme?

Fizyoterapistler gerektiğinde hastalar için yardımcı ajanlardan destek alırlar. Kuru iğneleme de kas spazmı, ağrı, dolaşımı arttırmak veya paralize kaslarda uyarım almak gibi amaçlarla hastalarda çokça kullanılan bilimsel bir yöntemdir.

Kuru İğneleme Can Yakar Mı?

Kuru iğneleme düşündüğünüz gibi canınızı yakmaz. Çoğunlukla hasta hiçbir şekilde uygulama yapıldığını bile hissedemez.

Kuru İğneleme Riskli Mi?

Hayır, iğneler damar veya sinirlerin üstüne gelirse ciddi olmayan rahatsızlıklar verebilir ancak fizyoterapistler vücut anatomisi ve kuru iğneleme konuda eğitimli olduğu için bir sorun yoktur.