BOYUN FITIGI NEDİR?

Mesleki deformasyon olarak en fazla karşılaşılan rahatsızlıklardan olan boyun fıtığı, boynumuzdaki 7 omur ve bunların arasındaki 5 diskin normal özelliklerini kaybetmesinden kaynaklanır.

Boyun Fıtığı Nedir, Boyun Fıtığı Nasıl Oluşur?

Günümüzde özellikle masa başı işlerde çalışan kimseler saatlerce bilgisayar başında aynı pozisyonda oturdukları için boyun fıtığı rahatsızlığı riski taşırlar. Hastalığın ortaya çıkması ilk başlarda boyun bölgesinde oluşan ağrılarla kendini gösterir.

Boyun fıtığının ilerleyen evrelerinde ağrı, kollara ve parmak uçlarına kadar yayılabilir. Hastalığın erken teşhisinde ağrı kesici ilaç tedavisi ve istirahat ile boyun fıtığı rahatsızlığı geçebilir. Fakat kimi ağır vak'alarda bu rahatsızlık ellerde işlev kaybına yol açtığı için ameliyat olmak gerekir.

Boyun Fıtığının Belirtileri nelerdir?

Boyun bölgesinde bulunan ve vücudun dik pozisyonda durmasına yarayan eklem bölgeleri zamanla deformasyona uğrar. Bu durum kendini önce boyun ağrıları şeklinde gösterir. Şayet boyun ağrısı çeken kimse bu ağrılara karşı herhangi önlem almazsa ağrının şiddeti ve etki alanı genişleyerek ellere ve parmak uçlarına kadar vurur. Boyun fıtığının başlıca belirtileri şunlardır:

• Boyundan kola doğru gittikçe yayılan şiddetli ağrı

• El parmaklarında oluşan karıncalanma ve hissizlik

• Kolda oluşan ağrıya bağlı olarak işlev kaybı

• Denge ve yürüyüşte problemler

Boyun Fıtığı Nasıl Tedavi Edilir?

Boyun fıtığı nedir sorusuna cevap bulan hastaların merak ettiği diğer bir konu da tedavi yöntemleridir. Erken teşhis her hastalıkta olduğu gibi boyun fıtığı tedavisinde de önemlidir. Hastalığın ilk evresinde konan tanı ağrı kesici ilaçlarla çözüme kavuşur.

Fakat, boyun fıtığı ağrıları kola ve parmaklara kadar yayılıyorsa ve elde buna bağlı işlev kaybı varsa, hastanın boyun fıtığı ameliyatı olması gerekir. Ameliyatın gerekli olduğu durumlarda boyun fıtığının büyüklüğüne göre açık ameliyat ve laparoskopik yöntem uygulanır.

Boyun Fıtığı Tanısı Nasıl Konulur?

Eğer bir kimse şiddetli ve süreğen şekilde boyun bölgesinde ağrı çekiyor ve bu ağrı kimi zaman kollarından parmak uçlarına kadar yayılıyorsa yapılan muayene sonucu uzman doktor boyun fıtığı teşhisini rahatlıkla koyabilir. Hastane ve polikliniklerin radyoloji bölümlerinde yer alan görüntüleme cihazları yardımıyla kolayca teşhis edilen hastalıktan korunmak için ne gibi önlemler almanız gerekir?

Öncelikle masa başı işlerde çalışan ve direksiyon başında iş yapan kimseler boyun fıtığı olma riskiyle daha çok karşı karşıya kalır. Hastalıktan korunmak için belli periyotlarla egzersiz yapmak, çalışırken sürekli pozisyon değiştirmek veya boyunluk kullanmak boyun fıtığı riskini azaltır.